Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠολιτισμόςΣυνεντεύξειςΝίκος Τουλιάτος – Θέατρο : « Ποτέ δεν είναι αργά να παντρευτείς...

Νίκος Τουλιάτος – Θέατρο : « Ποτέ δεν είναι αργά να παντρευτείς τον παιδικό σου έρωτα »

Ο Νίκος Τουλιάτος αποτελεί  ένα ηχητικό ,φωτεινό κομμάτι ιστορίας, στο πρίσμα του Πολιτισμού με προεκτάσεις που συνυπογράφουν την πολυσχιδή ιδιότητα του. Ο «άρχοντας των κρουστών», με Συναυλίες, θέατρο, σεμινάρια, διδασκαλία κρουστών, σκηνοθεσία, μουσική επένδυση παραστάσεων, κοινωνική δράση,  αποδεικνύει συνεχώς  ότι αν κάποιος θέλει κάτι πολύ, θα το πετύχει.

Η τεράστια συμβολή του στην  Ελληνική  jazz, ή καλύτερα της αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής με κέντρο την Ελλάδα και η  πολύχρονη καριέρα του έχει καλύψει δυτικότροπες και ανατολίζουσες  jargon με την ίδια επιτυχία. Τα κρουστά του διατηρούν  μια ιδιαίτερη σχέση με τον ρυθμό.

Για τον Νίκο, η τέχνη και ο πολιτισμός είναι θέμα επικοινωνίας, συνύπαρξης, επαφής, ανταλλαγής, μετακινήσεων λαών και ανθρώπων.     Άξιος των επαινετικών κριτικών για τις μοναδικές συνεργασίες του με ανθρώπους που πάντα εκτιμούσε για την καλλιτεχνική και την προσωπική τους στάση, μουσικούς, συνθέτες, τραγουδιστές, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, εικαστικούς, χορευτές.

Ένα  βιβλίο αυτοβιογραφικού χαρακτήρα γεμάτο από τις σκέψεις και τις εμπειρίες της πολυκύμαντης ζωής του με τίτλο «Μ’ ένα κύμβαλο αλαλάζον» από τις εκδόσεις «Δρόμων», του δίνουν επάξια μια ακόμα ιδιότητα αυτή του Συγγραφέα . Όμως έχω την αίσθηση πως θα ακολουθήσει και Β΄μέρος , καθώς το βιβλίο έμεινε ανοικτό για να υποδεχτεί όσα έρχονται !!!

Ο Νίκος Τουλιάτος, εκτός από τα παραπάνω  φέρνει την πραγματική επανάσταση σε κάθε  χρονοκάψουλα , με την σημερινή να κτυπά κόκκινο και ημερομηνία λήξης στο εν δυνάμει  +

«Δεν παραιτούμαι της τιμής να είμαι στόχος»

Ν.Τ.

Με αφορμή λοιπόν τον παιδικό έρωτα του Καλλιτέχνη «το θέατρο»,  μας μιλά για τον επικείμενο γάμο του που θα κρατήσει για πάντα !!!

Συναντήσαμε τον Νίκο Τουλιάτο σε  χώρο αγαπημένο, υπό το φως της ηλιόλουστης αύρας του , και συζητήσαμε μαζί του , ξεκινώντας από την αρχή …

Α.Ρ.  Είστε ένας από τους πλέον καταξιωμένους διεθνώς Έλληνες μουσικούς της JAZZ, σύγχρονης και αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής. Αγαπάτε την τέχνη των κρουστών την οποία υπηρετείτε τα τελευταία 50 χρόνια. Τι είναι αυτό που σας υποκίνησε σε αυτήν την επιλογή ;

Ν.Τ. Τα ντραμς τα επέλεξα λόγω του θεάτρου που αγαπούσα. Τα κρουστά δημιουργούν στην σκηνή ένα εικαστικό γεγονός και η δράση είναι στα όρια της θεατρικής δράσης. Γι αυτό μου άρεσαν, γι αυτό τα διάλεξα. Και επειδή ότι κάνω το κάνω ολοκληρωμένα και το φτάνω στα όρια του δεν θα μπορούσα να λειτουργήσω διαφορετικά από το να σκάψω σε άγονο έδαφος και να δημιουργήσω αγορά και σχολή σε αυτό που έκανα.

Α.Ρ. Εξηγήστε μας τι είναι η «Ηχόδραση» και πως ξεκίνησε ;

Ν.Τ. Η ΗΧΟΔΡΑΣΗ είναι μια ομάδα κρουστών που ξεκίνησε το 1984 στην πρώτη σχολή για ντραμς που άνοιξα στην Αθήνα και έχει μια πορεία σταθερή μέχρι σήμερα. Από αυτή την ομάδα η οποία έχει μεγάλες συνεργασίες και έχει περιοδεύσει σε πολλά μέρη του κόσμου έχουν συμμετάσχει πάνω από 250 κρουστοί. Έχει συνεργαστεί με τον Θάνο Μικρούτσικο, Σταμάτη Κραουνάκη, Άλκηστη Πρωτοψάλτη, Δημήτρη Παπαϊωάννου κ.α. και βέβαια έκανε τις τελετές έναρξης και λήξης στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 στην Αθήνα.

Α.Ρ.  Έχετε συνεργαστεί με το 99% των καλλιτεχνών στην Ελλάδα και  πολλούς από τον διεθνή χώρο. Πως γίνεται να νιώθετε Ερασιτέχνης ;

Ν.Τ. Εραστής της τέχνης ήμουν και είμαι ακόμα. Δεν βάζω σαν πρώτο κριτήριο τα χρήματα αλλά την καλλιτεχνική αξία. Και βέβαια όταν αποφασίσω να συμμετάσχω κάπου το κάνω απολύτως επαγγελματικά με το πάθος και την διάθεση ενός ερασιτέχνη.

Α.Ρ. Ένα απόφθεγμα σας είναι « Ωραίες είναι οι μόδες αρκεί να αφήνουν κάτι » αναφερόμενος στην Ethnic Music . Θεωρείτε πως η μόδα έρχεται και παρέρχεται μα η ποιότητα της μουσικής είναι η παράμετρος που σηματοδοτεί μια εποχή ;

Ν.Τ. Ακριβώς όπως το λέτε. Οι μόδες έρχονται και φεύγουν, φέρνουν κάποια καινούργια στοιχεία, εάν αφήσουν κάτι και αυτό το κάτι προσαρμοστεί δημιουργικά σε δεδομένες καταστάσεις τότε ναι μπορεί να έχουμε καινούργιες δημιουργίες που μπορούν να ανοίξουν δρόμους.

Α.Ρ. Ο χώρος που υπηρετείτε με υπέρτατη αγάπη προσελκύει το ενδιαφέρον νέων ηλικιακά ατόμων ;  κι αν ναι τι θα τους λέγατε σχετικά με την δυσκολία των κρουστών ;

Ν.Τ. Τα κρουστά είναι το πιο εύκολο και δύσκολο όργανο που υπάρχει. Γιατί δεν χρειάζεται καμία ιδιαίτερη εκπαίδευση για να βγάλεις ήχο. Όλοι μπορούν να χτυπήσουν κάτι και να επικοινωνήσουν. Όμως είναι πάρα πολύ δύσκολο να παίξεις μουσική με ξύλα, πλαστικά, μέταλλα. Εκεί η προϋπόθεση είναι να είναι ο παίχτης πολύ καλός μουσικός και αυτό θέλει πολύ δουλειά. Να επιμένουν λοιπόν, και να μένουν σταθεροί στο όνειρο και στον στόχο τους.

Α.Ρ. «Οδός Ναρκισσισμού » …Περάσατε ποτέ από αυτόν τον δρόμο ;

Ν.Τ.  Βέβαια και αυτό ακριβώς σπάω με την ενασχόληση μου με το θέατρο. Είναι πολύ γοητευτικό να ρισκάρεις χωρίς ασφάλειες πάνω στην σκηνή. Να κινδυνεύεις χωρίς να μπορείς να έχεις την σιγουριά αυτού που ξέρεις καλά όπου εύκολα πέφτεις σε ναρκισσισμούς και κυρίως στην βαρεμάρα που σε σαπίζει.

Α.Ρ. Το 2004 συμμετείχατε  στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, με ομάδα 400 ατόμων εθελοντών τυμπανιστών και την ομάδα ΗΧΟΔΡΑΣΗ και στην τελετή λήξης των αγώνων με ομάδα 30 μουσικών, χορευτών και ηθοποιών χρησιμοποιώντας αντικείμενα των αθλητών σαν κρουστά όργανα, σε δική του σύνθεση. Πως γίνεται ο ήχος του ξύλου ή του ακοντίου να ηχεί ως μια υπέροχη μουσική ;  ο συντονισμός είναι κάτι άπιαστο σε ένα κοινό νου ….

Ν.Τ. Όπως είδατε γίνεται. Ό,τι υπάρχει γύρω μας, επάνω μας, είναι ένα ιδιόφωνο κρουστό. Η χρήση του είναι θέμα του μουσικού. Γίνεται εάν κάποιος έχει ανοιχτούς ορίζοντες και είναι δημιουργικός

Α.Ρ. Τι θα λέγατε στο κοινό που θα έρθει για πρώτη φορά σε  παράσταση αυτής της ιδιαίτερης  σύγχρονης  τζαζ , αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής σαν κίνητρο να αγαπήσει αυτούς τους ήχους που θα μοιραστείτε μαζί τους ;

Ν.Τ. Γενικά ισχύει ότι όταν κάποιοι ακούνε για πρώτη φορά αυτά τα είδη εντυπωσιάζονται και μπορούν να αποτελέσουν ένα καλό κοινό μελλοντικά. Εάν όμως υπάρχει συνέχεια. Αλλιώς κυριαρχούν αυτά που προβάλλονται από τα ΜΜΕ και το κακό διαιωνίζεται. Εάν καταφέρουμε να κερδίσουμε έναν άνθρωπο κάθε 10 χρόνια εγώ το θεωρώ μεγάλη επιτυχία. Τι θα έλεγα…  Να έχει το κουράγιο και το θάρρος όταν βρίσκεται μπροστά στον καθρέφτη του να ενοχλείται όταν βλέπει ότι δεν έχει αλλάξει από την προηγούμενη μέρα. Να ψάχνει ότι δεν γνωρίζει…

Α.Ρ. Παράλληλα με την μουσική ασχοληθήκατε με το Θέατρο αλλά και άλλες τέχνες . Αυτό συνέβη γιατί η μουσική σας κάλυψε πλήρως ή είστε ένας ανήσυχος άνθρωπος και η αλλαγή σας ανανεώνει ;

Ν.Τ. Και τα δυο. Εάν δεν είχα ασχοληθεί με άλλες μορφές τέχνης δεν θα έπαιζα διαφορετικά στα ντραμς. Ανοίγουν οι ορίζοντες σου όταν σκαλίζεις τομείς που δεν γνωρίζεις, όταν ψάχνεσαι, όταν ερευνάς, όταν ρισκάρεις. Και βέβαια επειδή εγώ είχα ερωτευθεί το θέατρο αλλά παντρεύτηκα την μουσική προσπάθησα σε όλα αυτά τα χρόνια να μην ξεχάσω τον έρωτα μου και όποτε μου δινόταν η ευκαιρία έπαιζα στο θέατρο. Τώρα κάνω κυρίως αυτό. Είμαι 50 χρόνια στην μουσική. Πρέπει να γεμίσω τα υπόλοιπα χρόνια που μου απομένουν με περιεχόμενο έτσι παρακολουθώ μαθήματα σκηνοθεσίας, παίζω στο θέατρο, έχω γράψει ένα θεατρικό έργο, διδάσκω σε δραματικές σχολές, έχω μια θεατρική ομάδα που ονομάζεται ΗΧΟΠΟΙΟΙ και με αυτήν την ομάδα κάναμε την ΣΟΝΑΤΑ του Ρίτσου, την ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ στο τραίνο του ρουφ, ΤΟ ΜΕΓΑΡΟ σήμερα, το ΠΟΛΥΧΡΩΜΗ ΕΓΩ ΣΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΣΟΥ και το ΕΡΩΤΟΣ ΥΒΡΙΣ τον Μάρτη ΄19 στο Ίδρυμα Κακογιάννη. Και παράλληλα παίζω. Ασχολούμαι πια με τον Έρωτα μου και έχω δοθεί ολοκληρωτικά όπως έκανα με την μουσική τα 50 προηγούμενα χρόνια.

Α.Ρ. Τι περιμένουμε από σας στο εγγύς μέλλον ; Κάποιο γάμο ίσως ;

Λίγο πριν η Θεατρική γέφυρα πραγματοποιηθεί ήρθε ο Covid – 19 να διακόψει όνειρα, γάμους, Τέχνη, Μουσική, και όλα όσα είναι γνωστά σε όλους  

Peakupnews

Αγάθη Ρεβύθη

Σχολιασμοί

«…….Ο Ν. Τουλιάτος κάνει μουσική ξεκινώντας από την σιωπή ή ακόμα από ένα “θόρυβο” του περιβάλλοντος χώρου και να χτίζει με λεπτότητα και ακρίβεια πολυρυθμικά οικοδομήματα αυτός μόνος με τις μεμβράνες του.

(Θάνος Μικρούτσικος) για το cd DUOS

Η πιο επιβλητική παρουσία της αποψινής συναυλίας πιστεύω ότι ήταν ο drummer Νίκος Τουλιάτος από την Ελλάδα, ο άνθρωπος που ο μαέστρος Θ. Μικρούτσικος χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο performer» Lynne Walker στην εφημερίδα GLASKOV HERALD, από την συναυλία του Θ. Μικρούτσικου στην Γλασκόβη.

Ο καλλιτέχνης με τα κρουστά του επιχειρεί μια κατάδυση στο ασυνείδητο, εκεί όπου κοιμούνται τα ένστικτα…….»

(Βασιλική Φλέσσα) Μεσημβρινή

Ο πρύτανης των κρουστών στην Ελλάδα, σε μια καταιγίδα ρυθμού και ήχων …

(Γεωργία Λαιμού) ιστοσελίδα e – go

- Advertisment -spot_img

Most Popular