Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου, 2021
Αρχική Υγεία Διατροφή «Στην παραλία – Τι μπορούμε να φάμε – Πηγαίνουμε καλά –...

«Στην παραλία – Τι μπορούμε να φάμε – Πηγαίνουμε καλά – γυρίζουμε καλύτερα »

Αγαπητοί μου, το Καλοκαίρι κοντά στην θάλασσα, αλλάζει εντελώς την ψυχολογία μας και την διάθεση μας. Αυτή η αίσθηση της ελευθερίας που προσδίδει το νερό, το απέραντο γαλάζιο , η παραλία , ο χρόνος που σταματά να τρέχει, ο ήλιος να μας σπρώχνει στην θάλασσα για δροσιά … όλα αυτά είναι τα θετικά που απολαμβάνουμε !

Τώρα, όμως … τι μπορούμε να φάμε ή να πιούμε ;

Εάν η παραλία που θα επισκεφτούμε διαθέτει καφετέρια ή αναψυκτήριο, μπορούμε να καταναλώσουμε κάποιο χυμό ή παγωμένο τσάι, μία φρουτοσαλάτα ή ένα ελαφρύ σάντουιτς.

Προσοχή πρέπει να δοθεί στους πλανόδιους μικροπωλητές που εμπορεύονται διάφορα γλυκά ή σάντουιτς. Τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι εύκολο να αλλοιωθούν από την πολύωρη έκθεσή τους στον ήλιο καθότι τις περισσότερες φορές δεν τηρούνται οι κατάλληλες συνθήκες συντήρησης.

Λέμε, ΝΑΙ στην  άφθονη κατανάλωση νερού καθώς η πολύωρη έκθεση στον ήλιο, το έντονο κολύμπι και τα παιχνίδια όπως ρακέτες ή beach volley μπορεί να προκαλέσουν εύκολα αφυδάτωση, της οποίας τα συμπτώματα είναι δίψα, ατονία, ζάλη και τάση για λιποθυμία. Σε περιπτώσεις σοβαρής αφυδάτωσης εμφανίζεται πτώση της πίεσης και ταχυκαρδία.

 

         

ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Καταρχήν θα πρέπει όλοι οι γονείς να ξέρουν πως δεν πρέπει να βουτήξουμε στη θάλασσα έχοντας γεμάτο στομάχι!… Ακόμα και με μπρατσάκια ή σωσίβιο!.. Λανθασμένα κάποιοι από μας, νομίζουν πως τα σωσίβια προστατεύουν!.. Λάθος! Το πόση ώρα μετά το γεύμα θα βουτήξουμε, εξαρτάται από αυτό που φάγαμε… καλό είναι λοιπόν, να έχει περάσει τουλάχιστον 1-2 ώρες μετά το γεύμα. Εάν πάλι αυτό που φάγαμε είναι κάτι βαρύ… περισσότερες.

ΣΟΣΓιατροί αναφέρουν πως με την πίεση του νερού στη κοιλιά, γίνεται μικρή αναγωγή που μπορεί να προκαλέσει έντονο λαρυγγόσπασμο… κράμπες κλπ, που μπορεί να προκαλέσουν ακόμα και ανακοπή. Οπότε, δείξτε μεγάλη προσοχή σε αυτό το κομμάτι!…

Προμηθευτείτε ένα μικρό ψυγείο παραλίας. Το κόστος δεν είναι πολύ μεγάλο, αν αναλογιστεί κανείς πως το έχουμε για πολλά χρόνια. Ένα καλό μικρό ψυγείο, θα μας βγάλει ασπροπρόσωπους για πολλά πολλά χρόνια!

 Φρούτα και λαχανικά – Το καλοκαίρι είναι εφοδιασμένο με άφθονα φρούτα και λαχανικά, κάθε είδους. Ζουμερά και δροσιστικά τα φρούτα και λαχανικά χορταίνουν το παιδί, ενώ ταυτόχρονα το ξεδιψούν. Δώστε έμφαση στην ποικιλία και τα χρώματα ώστε να δελεάσετε το παιδί σας να τα καταναλώσει. Φτιάξτε μαζί του στο σπίτι καλαμάκια από φρούτα (π.χ. φράουλες, βερίκοκα, νεκταρίνια) και λαχανικά (π.χ. καρότο, ντοματίνια, αγγουράκι) και αφήστε το να διαλέξει τι θέλει να φάει ενώ ταυτόχρονα του μαθαίνετε την αξία της ποικιλίας, τις βιταμίνες και όλα τα οφέλη των φρούτων και των λαχανικών.

ΓΟΝΕΙΣ

Αν  θέλετε να καθίσετε και το μεσημέρι στην παραλία, (πράγμα επικίνδυνο, αφού ο ήλιος είναι επικίνδυνος), αποφασίστε τουλάχιστον να τραβηχτείτε σε μια βαθιά σκιά, και μπορείτε να έχετε μαζί σας:

 

« Θυμηθείτε την μητέρα σας »

. Μια σαλάτα με διάφορα λαχανικά και λίγα ζυμαρικά ή ρύζι, με μια φρέσκια σάλτσα που έχει βάση το γιαούρτι και λίγο ψωμί.
• Μια τονοσαλάτα
• Μια σαλάτα ανάμεικτη με μαυρομάτικα φασόλια και καλαμπόκι.
• Σαντουιτσάκια με λουκάνικο (Προτιμήστε γαλοπούλας ή κοτόπουλου) σε συνδυασμό με μαρούλι-ντομάτα.
• Σπιτική πιτούλα συνδυασμένη με σαλάτα.
• Ο τραχανάς, τρώγεται και κρύος, οπότε μπορείτε να έχετε και από αυτόν σε ατομικά σκεύη με τυράκι.
• Μια μερίδα κρέας ή σουβλάκι ψητό με ντομάτα-αγγούρι και ψωμί.
• Μια μερίδα γεμιστά.

 Λέμε ΝΑΙ – Καρπούζι:  Δεν υπάρχει τίποτα πιο δροσιστικό από αυτό το φρούτο! Το καρπούζι είναι πολύ χαμηλό σε κορεσμένα λιπαρά, χοληστερόλη και νάτριο. Αποτελεί καλή πηγή καλίου και βιταμινών Α & C. Μια ολόκληρη φέτα καρπούζι αποδίδει μόνο 85 θερμίδες, ενώ συγχρόνως η περιεκτικότητα του σε νερό ξεπερνά το  90%! Καταναλώνοντας το με μια χούφτα ξηρούς καρπούς, θα ομαλοποιηθεί η απορρόφηση σακχάρων και θα έχουμε μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού!

Λέμε ΟΧΙ  Αλμυρά snack: Πριν τσιμπολογήσουμε από ένα πακέτο πατατάκια στην παραλία έτσι ώστε να κορέσουμε την πείνα μας πρέπει να το ξανασκεφτούμε. Τα έτοιμα αλμυρά σνακ έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και κορεσμένα λιπαρά, ενώ μια πολύ μικρή ποσότητα αποδίδει αρκετές θερμίδες.

Λέμε ΝΑΙ – Μπανάνες: Η μπανάνα είναι ένα φρούτο εύκολο στη μεταφορά και με υψηλή διατροφική αξία! Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και στο αίσθημα του κορεσμού, ενώ η βιταμίνη B6 της οποίας αποτελεί σημαντική πηγή, είναι απαραίτητη για την φυσιολογική λειτουργία του νευρικού και μυϊκού συστήματος. Η μπανάνα αποτελεί ένα σημαντικό σύμμαχο στην προσπάθεια απώλειας αλλά και συντήρησης του βάρους μας ενώ συγχρόνως μας φτιάχνει τη διάθεση καθώς είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη η οποία μετατρέπεται στον οργανισμό σε σεροτονίνη, που δημιουργεί το αίσθημα της χαράς και της χαλάρωσης.  Όπως με όλα τα φρούτα, προτιμούμε να την καταναλώσουμε με μια πηγή πρωτεΐνης όπως ξηρούς καρπούς ή γιαούρτι!

Λέμε ΟΧΙ στις Έτοιμες Σαλάτες:  Μια σπιτική σαλάτα πλούσια σε ποικιλία λαχανικών μαζί με μια μερίδα πρωτεΐνης και ελαιόλαδο αποτελεί ένα εξαιρετικό καλοκαιρινό γεύμα! Αν δεν μπορούμε να την έχουμε μαζί μας καλό θα είναι να αποφύγουμε να την αγοράσουμε από έξω.

Ενδεικτικά επιτρέπονται τα παρακάτω

  • Αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί (πχ. 3 ολόκληρα καρύδια και 2 κουταλιές της σούπας σταφίδες η 2 κουταλιές της σούπας κράνμπερι η 10 – 12 αμύγδαλα η φουντούκια και 2 κυματάκια αποξηραμένος ανανάς η 10 φιστίκια ανάλατα και 2 αποξηραμένα δαμάσκηνα η 2 αποξηραμένα βερίκοκα κλπ.
  • Μπάρες δημητριακών.
  • Στικς λαχανικών (αγγούρι, καρότο κλπ.).
  • Παγωμένο γιαούρτι με μέλι (εφόσον διαθέτετε φορητό ψυγείο παραλίας).
  • 1 κουλούρι Θεσσαλονίκης το απλό η πολύσπορο η με ηλιόσπορο.
  • 2 μπισκότα πολυδημητριακών η 4 – 5 πτι – μπερ
  • Φρέσκα φρούτα η χυμός φρούτων.
  • 1 πίτα αραβική με τυρί, γαλοπούλα η ζαμπόν, αυγό η τόνο, ντομάτα, μαρούλι, ρόκα και λίγη μουστάρδα η 1 κουταλάκι του γλυκού μαγιονέζα light.
  • 2 – 3 κριμ κράκερ η 2 – 3 κριτσινια πολύσπορα η ηλιόσπορου η τα άσπρα με το σουσάμι και 1 φέτα τυρί του τοστ.
  • 2 – 3 μικρά τακάκια η 1 μεγάλο με ντομάτα, τυρί φέτα η ανθότυρο, 4 – 5 ελιές και βάζετε εσείς ότι άλλο σας αρέσει.
  • Σάντουιτς με ταχίνι- ταχινίμελο – ταχίνι κακάο – αμυγδαλοβούτυρο ή ακόμα και φυστικοβούτυρο.

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

 

Peakupnews

Ελεάννα Σακαρέλλου

Ειδικός εφαρμογών διαιτητικής/διατροφολογίας

 

- Advertisment -

Most Popular