Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠολιτισμόςΈνα πολυφωνικό, πολιτιστικό συναπάντημα : «ΔΙΕΘΝΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ "ΕΙΡΗΝΗ" » στο Ευρωπαϊκό...

Ένα πολυφωνικό, πολιτιστικό συναπάντημα : «ΔΙΕΘΝΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ “ΕΙΡΗΝΗ” » στο Ευρωπαϊκό Κέντρο ΔΕΛΦΩΝ – Θέατρο ΦΡΥΝΙΧΟΣ στις 17 & 18 /9/22 με διοργανωτές ( Διεθνής Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών & καλλιτεχνών μαζί με τον Δήμο Πόλεως Χρυσόχους ΚΥΠΡΟΥ )

Στο ατμοσφαιρικό θέατρο Φρύνιχος, ένα θέατρο δυναμικότητας 1200 θέσεων σε δύο διαζώματα, με επένδυση από πέτρα της περιοχής και εκπληκτική θέα προς τον κόλπο της Ιτέας, θα πραγματοποιηθεί η ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ “ΕΙΡΗΝΗ” στις  17 & 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 & ΩΡΑ 18:00 με διοργανωτές την πρόεδρο της Δ.Ε.Ε.Λ. Αικατερίνη Βλαχοπαναγιώτου Μπατάλια και την Ειρηνιστική εκπαιδεύτρια αξιών κ. Κυριακή Δράκου, του (Δήμου Πόλεως Χρυσόχους ΚΥΠΡΟΥ)

Πολλές και σημαντικές συμμετοχές, εντός και εκτός Ελλάδος τιμούν και ενισχύουν την ανάγκη για «Ειρήνη» μέσα από δρώμενα που θα λάβουν χώρα όπως παραθέτουμε στο παρακάτω πρόγραμμα.

” Όταν οι ευχές τελειώνουν, έρχεται η ώρα για πράξεις…Μέσα από την λογοτεχνία, την Ιστορία, την  τέχνη, την μουσική, την αλληλεγγύη, την αγάπη για την πατρίδα μας, αλλά και για ολάκερο τον κόσμο, έχουμε την ηθική υποχρέωση να γίνουμε ρέκτες! Ο καθένας μόνος του αλλά και όλοι μαζί! ”

ΠΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ… -Αγάθη Ρεβύθη-

 

       

 

 

” ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ”

ΔΙΕΘΝΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ “ΕΙΡΗΝΗ”

Α΄ΜΕΡΟΣ

17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 & ΩΡΑ 18:00

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΩΝ  – ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΥΝΙΧΟΣ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ : ΒΙΚΥ ΤΣΙΑΝΙΚΑ / ΑΝΤΩΝΗΣ ΘΑΛΑΣΣΕΛΗΣ

( Εκφωνήτρια της ΕΡΤ, Βραβευμένη Δημοσιογράφος/ Εκδότης Φιλολογικής Πρωτοχρονιάς )

………………………………………………………………………….

Α. ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ  (30 – 40 ‘)

 

  • ΑΝΑΜΑ ΤΗΣ ΦΛΟΓΑΣ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΡΙ ΚΑΤΣΙΒΕΛΟ τον Οικουμενικό Πρεσβευτή του Πνεύματος και των Τεχνών – Παγκόσμιο Πρεσβευτή Ειρήνης- Βράβευση για το Βιβλίο του
  • ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΩΝ :ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΒΛΑΧΟΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ -ΜΠΑΤΑΛΙΑ & ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΔΡΑΚΟΥ
  • ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΩΝ ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΩΝ
  • ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΜΕ VIDEO / ΑΠΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΠΟΔΗΜΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

ΙΣΑΒΕΛΛΑ ΜΑΡΑΤΟΥ ΑΡΓΥΡΑΚΗ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΣΑΡΔΙΚΟΥ ,  ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΛΕΚΚΑΣ, ABDALLAH GASMI (ΤΥΝΗΣΙΑ  & 4 ΠΟΗΤΕΣ), ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΥΛΑΣ, JEFFREY LEVITT,  Dra Jeannete Eureka Tiburcio  (Mil Mendes por Mexico International) κ.α.

  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΕΣΗΜΕΡΗ – ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ (2)

 

Β. ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ (20 ‘)

 

  • Αφιέρωμα στο αείμνηστο ΣΤΕΦΑΝΟ ΛΕΚΚΑ, Πρόεδρο και Ιδρυτή της Χορωδίας Ορχήστρας Νέων Χ.Ο.Ν. με μουσική Περσικό Σαντούρι από τον ταλαντούχο OMID TAHMASEBPOUR
  • ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΠΟΛΙΤΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ JEFFREY LEVET
  • ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΔΕΣΠΟΤΙΔΗ ΩΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

Στο Πρόσωπο  του Αλέξανδρου Δεσποτίδη βραβεύονται όλοι οι νέοι οι οποίοι τυγχάνουν Ελληνικής Παιδείας  οι οποίοι με το παράδειγμα τους εκπέμπουν το φως της δημιουργίας, της αισιοδοξίας το οποίο η Ελλάδα μας έχει τόσο μεγάλη ανάγκη για να διατηρήσει την αίγλη της,  τον Πολιτισμό της .

  • ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΗ
  • ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΠΟΙΗΤΩΝ -ΑΠΑΓΓΕΛΙΕΣ – ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ

 

Γ. ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

  • ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΣΟΛΑΚΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙ – ΧΙΡΟΣΙΜΑ ΕΔΕΣΣΑ
  • ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΡΘΑΣ ΒΑΣΚΑΝΤΗΡΑ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΡΑΪΦΟΡΟΣ (10:00ΛΕΠΤΩΝ)- ΕΛΛΑΔΑ
  • ΧΟΡΟΙ(2): ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΠΟΝΤΙΩΝ “ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ” ΑΓ ΔΜΗΤΡΙΟΥ -Π. ΦΑΛΗΡΟΥ -Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ & ΚΡΗΤΩΝ
  • ΜΟΥΣΙΚΟ ΜΕΡΟΣ (7 ΛΕΠΤΩΝ ) ME TO ΤΡΑΓΟΥΔΙ “ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ “- NEVRONAS.GR & LITTLE OPINION DESIGNE ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ.

Mια σπουδαία δουλειά από τρεις φίλους τον Ιωάννη Ζορμπαλά (που έγραψε το ποίημα), τον Μάκη Τσιγάντες (που το μελοποίησε και το ερμήνευσε) και τον Μανώλη Μάτσο (που ανέλαβε την μουσική παραγωγή) με στόχο την ευαισθητοποίηση του κόσμου γύρω από το θέμα του αυτισμού με την  οικουμενική γλώσσα, αυτή της μουσικής, η οποία μπορεί να αμβλύνει αντιθέσεις, να ενώσει, να εμπνεύσει, να αγγίξει τις ψυχές των όλων των ανθρώπων..

Όλοι έχουμε δικαίωμα στη ζωή , στην ζωή με ειρήνη και ανθρωπιά, στην ζωή με ΑΓΑΠΗ. όλοι είμαστε  διαφορετικοί αλλά και ταυτόχρονα ίσοι.

  • ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΡΑΪΦΟΡΟΣ (10:00ΛΕΠΤΩΝ)- ΚΥΠΡΟΣ
  • ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ 

ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΟΜΑΔΑΣ ΑΠΟ ΚΥΠΡΟ ΓΙΑ  ΕΝΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΧΟΡΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΕΣ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ .

 

Β΄ΜΕΡΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ, 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

  • ΠΡΟΣΚΗΝΥΜΑ ΣΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ , ΦΥΤΕΜΑ ΔΑΦΝΗΣ ΑΝΤΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
  • ΟΜΙΛΙΕΣ
  • ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΠΟΙΗΤΩΝ

 Το παραπάνω πρόγραμμα θα καταρτιστεί εκ νέου αναλυτικότερο και θα διαρκέσει (3) ώρες.

 

     

Λίγα λόγια για να θυμηθούμε ξανά ….

Στους πρόποδες του Παρνασσού, στο υποβλητικό φυσικό τοπίο που σχηματίζεται ανάμεσα σε δύο θεόρατους βράχους, τις Φαιδριάδες, βρίσκεται το πανελλήνιο ιερό των Δελφών και το πιο ξακουστό μαντείο της αρχαίας Ελλάδας. Οι Δελφοί ήταν ο ομφαλός της γης, όπου, σύμφωνα με τη μυθολογία, συναντήθηκαν οι δύο αετοί που έστειλε ο Δίας από τα άκρα του σύμπαντος για να βρει το κέντρο του κόσμου, και για πολλούς αιώνες αποτελούσαν το πνευματικό και θρησκευτικό κέντρο και το σύμβολο της ενότητας του αρχαίου ελληνισμού. Η ιστορία των Δελφών χάνεται στην προϊστορία και στους μύθους των αρχαίων Ελλήνων. Σύμφωνα με την παράδοση, εδώ αρχικά υπήρχε ιερό αφιερωμένο στη γυναικεία θεότητα της Γης, και φύλακάς του ήταν ο φοβερός δράκοντας Πύθων. Ο Απόλλωνας σκότωσε τον Πύθωνα και το δικό του ιερό ιδρύθηκε από Κρήτες που έφθασαν στην Κίρρα, το επίνειο των Δελφών, με τη συνοδεία του θεού, μεταμορφωμένου σε δελφίνι. Ο μύθος αυτός σχετικά με την κυριαρχία του Απόλλωνα επιβίωσε σε εορταστικές αναπαραστάσεις που γίνονταν στους Δελφούς, τα Σεπτήρια, τα Δελφίνια, τα Θαργήλεια, τα Θεοφάνεια, και, βέβαια, τα περίφημα Πύθια, που τελούνταν για να θυμίζουν τη νίκη του θεού εναντίον του Πύθωνα και περιελάμβαναν μουσικούς διαγωνισμούς και γυμνικούς αγώνες.

Τα παλαιότερα ευρήματα στην περιοχή των Δελφών χρονολογούνται στη νεολιθική εποχή (4000 π.Χ.) και προέρχονται από το Κωρύκειο Άντρο, σπήλαιο στον Παρνασσό, όπου τελούνταν οι πρώτες λατρείες. Εντός των ορίων του ιερού βρέθηκαν κατάλοιπα μυκηναϊκού οικισμού και νεκροταφείου. Τα ίχνη κατοίκησης είναι ελάχιστα και πολύ αποσπασματικά μέχρι τον 8ο αι. π.Χ., περίοδο κατά την οποία επικράτησε οριστικά η λατρεία του Απόλλωνα και άρχισε η ανάπτυξη του ιερού και του μαντείου. Προς το τέλος του 7ου αι. π.Χ. οικοδομήθηκαν οι πρώτοι λίθινοι ναοί, αφιερωμένοι ο ένας στον Απόλλωνα και ο άλλος στην Αθηνά, που επίσης λατρευόταν επίσημα, με την επωνυμία «Προναία› ή «Προνοία› και είχε δικό της τέμενος. Σύμφωνα με φιλολογικές μαρτυρίες και αρχαιολογικά ευρήματα, στους Δελφούς λατρεύονταν, ακόμη, η Άρτεμις, ο Ποσειδώνας, ο Διόνυσος, ο Ερμής, ο Ζευς Πολιεύς, η Υγεία και η Ειλείθυια.

Με το ιερό συνδέεται ο θεσμός της αμφικτυονίας, της ομοσπονδίας από δώδεκα φυλές της Θεσσαλίας και της Στερεάς, που αποτελούσε αρχικά θρησκευτική ένωση, ενώ αργότερα απέκτησε και πολιτική σημασία. Η δελφική αμφικτυονία είχε τον έλεγχο της περιουσίας και λειτουργίας του ιερού, αφού όριζε τους ιερείς και τους άλλους αξιωματούχους, εκλέγοντάς τους πάντα από κατοίκους των Δελφών. Υπό την προστασία και τη διοίκησή της τον 6ο αι. π.Χ. το ιερό εδραίωσε την αυτονομία του έναντι των διεκδικητών του (Α΄ Ιερός πόλεμος), αύξησε την πανελλήνια θρησκευτική και πολιτική επιρροή του, μεγάλωσε σε έκταση και αναδιοργάνωσε τα Πύθια, τους δεύτερους σε σημασία πανελλήνιους αγώνες μετά τους Ολυμπιακούς, που τελούνταν κάθε τέσσερα χρόνια.

Η περίοδος από τον 6ο έως τον 4ο αι. π.Χ. συμπίπτει με τη μεγάλη ακμή του δελφικού μαντείου. Οι χρησμοί του, που θεωρούνταν οι πιο αξιόπιστοι, εκφράζονταν από την Πυθία, ιέρεια του μαντείου, και ερμηνεύονταν από τους ιερείς του Απόλλωνα. Πόλεις, ηγεμόνες και απλοί άνθρωποι έσπευδαν να συμβουλευθούν το θεό και εξέφραζαν την ευγνωμοσύνη τους με λαμπρά αναθήματα, που σταδιακά κατέκλυσαν το ιερό. Η φήμη του μαντείου έφθασε στα πέρατα του κόσμου και η έναρξη της λειτουργίας του χανόταν στα βάθη της αρχαιότητας και του μύθου. Πιστεύεται ότι το δελφικό μαντείο διατύπωσε καθοριστικές προβλέψεις σχετικά με τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα, την Αργοναυτική εκστρατεία και τον Τρωικό πόλεμο, ενώ βεβαιωμένος είναι ο σπουδαίος ρόλος της γνωμοδότησής του στην ίδρυση των ελληνικών αποικιών. Ακριβώς, όμως, το γόητρο και η ισχύς των Δελφών προκάλεσαν δύο ακόμη Ιερούς Πολέμους, στα μέσα του 5ου και στα μέσα του 4ου αι. π.Χ. Κατά τον 3ο αι. π.Χ. μία νέα πολιτική και στρατιωτική δύναμη εμφανίζεται στο προσκήνιο, οι Αιτωλοί, που εκφράζουν τη δυναμική τους παρουσία στο ιερό με διάφορα αναθήματα. Κατά την περίοδο της ρωμαϊκής κυριαρχίας (μετά το 168 π.Χ.) οι Δελφοί άλλοτε ευνοήθηκαν και άλλοτε λεηλατήθηκαν από τους αυτοκράτορες, όπως από το Σύλλα το 86 π.Χ.

Η παρακμή του μαντείου επήλθε με το φιλοσοφικό κίνημα του ορθολογισμού τον 3ο αι. π.Χ., ωστόσο, το τυπικό στη λειτουργία του έμεινε αναλλοίωτο έως το 2ο αι. μ.Χ., την εποχή του Αδριανού. Τότε το επισκέφθηκε ο περιηγητής Παυσανίας, ο οποίος κατέγραψε λεπτομερώς πάρα πολλά κατάλοιπα κτιρίων, επιγραφών και γλυπτών.Η διεξοδική περιγραφή του συνέβαλε σημαντικά στην ανασύνθεση του χώρου. Το 394 μ.Χ. δόθηκε οριστικό τέλος στη λειτουργία του μαντείου με διάταγμα του βυζαντινού αυτοκράτορα Θεοδοσίου Α΄. Με την επικράτηση του Χριστιανισμού οι Δελφοί έγιναν έδρα επισκοπής, αλλά εγκαταλείφθηκαν στις αρχές του του 7ου αι. μ.Χ., εποχή επέλασης των Σλάβων. Σταδιακά το αρχαίο ιερό επιχώσθηκε και καλύφθηκε ενώ, πολύ αργότερα, πάνω στα θαμμένα ερείπιά του εγκαταστάθηκε ένα ολόκληρο χωριό, το Καστρί, που στους νεότερους χρόνους δέχθηκε τις επισκέψεις των αρχαιόφιλων περιηγητών.

Η έρευνα στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών άρχισε γύρω στο 1860 από Γερμανούς. Το 1891 οι Γάλλοι πήραν από την ελληνική κυβέρνηση έγκριση για διεξαγωγή συστηματικών ερευνών και τότε άρχισε η λεγόμενη «Μεγάλη Ανασκαφή›, αφού πρώτα απομακρύνθηκε το χωριό Καστρί. Κατά τη διάρκειά της ήλθαν στο φως εντυπωσιακά ευρήματα, ανάμεσα στα οποία και περίπου 3.000 επιγραφές, που αποκαλύπτουν διάφορες πτυχές του αρχαίου δημοσίου βίου. Σήμερα, οι εργασίες στο χώρο των δύο δελφικών ιερών συνεχίζονται με τη συνεργασία της Ελληνικής Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και της Γαλλικής Σχολής, με ανασκαφική αλλά και αναστηλωτική δραστηριότητα. Το μοναδικό μνημείο που διέθετε το αρχαίο υλικό για τη σχεδόν πλήρη αναστήλωσή του ήταν ο θησαυρός των Αθηναίων, που αποκαταστάθηκε το 1903-1906 από τους Γάλλους με έξοδα του Δήμου Αθηναίων. Άλλα μνημεία που έχουν αναστηλωθεί είναι ο βωμός των Χίων, ο ναός του Απόλλωνα και η θόλος.

Στη νεότερη εποχή, ο χώρος των Δελφών συνδέθηκε με την προσπάθεια αναβίωσης της δελφικής ιδέας, από τον ποιητή Άγγελο Σικελιανό και τη σύζυγό του Εύα, οι οποίοι παρουσίασαν δύο παραστάσεις αρχαίου δράματος, το 1927 και το 1930, θέλοντας να δημιουργήσουν ένα νέο πνευματικό ομφαλό της γης.

ΠΗΓΗ : Δ/κτυο
Συντάκτης
Δρ. Έ. Παρτίδα, αρχαιολόγος

 

 

   

 

”ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ” 

 

 

 

peakupnews.gr

 

 

Αγάθη Ρεβύθη

- Advertisment -spot_img

Most Popular